Księgowość

Księgowość

Zakres usług obejmuje księgowość następującą :

  • • Rejestrowanie zdarzeń w Księdze Handlowej (syntetycznie i analitycznie)
  • • Dekretowanie dokumentów
  • • Prowadzenie rejestru podatku od towarów i usług
  • • Sporządzanie deklaracji podatkowych
  • • Sporządzanie podatkowych dokumentów płatniczych
  • • Sporządzanie sprawozdań GUS
  • • Sporządzanie sprawozdań NBP
  • • Reprezentowanie przed Urzędami w zakresie bieżących spraw
  • • Sporządzenie i aktualizacja Polityki Rachunkowości (w tym plan kont)
  • • Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (w tym naliczanie amortyzacji)
  • • Sporządzanie zestawień obrotów i sald
  • • Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego (w tym bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych, wprowadzenie do sprawozdania finansowego, zestawienie zmian w kapitale własnym, dodatkowe informacje i objaśnienia)
  • • Wsparcie procesu aplikowania oraz rozliczanie projektów w zakresie finansowym (w tym wnioski i płatności)
  • • Przygotowywanie potwierdzeń sald
  • • Nadzór nad inwentaryzacją
  • • Prowadzenie kalendarza płatności i sprawozdawczości
  • • Weryfikowanie dokumentacji pod kątem rachunkowo-podatkowym (w tym dokumenty wystawione prze klienta)
  • • Przygotowywanie wezwań do zapłaty
  • • Przygotowywanie wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami i składkami ZUS
  • • Opiniowanie wewnętrznych dokumentów klienta (regulaminy, instrukcje, zarządzenia)